معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد:
- گروهبندی دانشآموزان بر اساس قوی و ضعیف از نظر تربیتی غیرقابلقبول است و باعث از بین رفتن شوق یادگیری در میان آنان میشود.
- نظام ارزشیابی نباید ابزاری برای حذف دانشآموزانی باشد که به دلایل مختلف عملکرد مناسبی نداشتهاند. چنین تصمیمهایی میتواند آینده کودکان را از مسیر آموزش دور کرده و پیامدهای ضد تربیتی به همراه داشته باشد.
وی تأکید کرد: کودکان در هر شرایطی باید فرصت آموزش و پرورش برابر داشته باشند و این موضوع نیازمند اصلاح رویههای موجود است.
بدون دیدگاه